مابعدالطبیعه به مثابهی تأمل در رازها از دیدگاه گابریل مارسل
نویسندگان: رضا برنجکار، سمیرا امیدی اطلاعات نشر: ب...
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳
چکیده:
«اقناع» به معنای متقاعد كردن، فرآيندی ارتباطی است كه هدف اساسِی آن، انتقال محتوا با اثرگذاری و ايجاد تغيير در مخاطب است. از جمله ويژگیهای برجسته پاسخ های قرآن به شبهات عتقادی، اقناع مخاطب است و تمامی پاسخ های قرآن، داراي اين ويژگي هستند. اقناع قرآنی، اقناعی كامل با ابزارهای مشروع و صحيح است كه در چهارچوب اختيار و آزادي انتخابِ مخاطبان صورت میگيرد. قرآن در مسير اقناع مخاطب، از شيوه های گوناگونی استفاده میكند. اين مسير با ايجاد اعتماد در مخاطب و جلب توجه او شروع شده و با ارائه دلايل، مستندات و استدلال های منطقی، مستحكم و غير قابل خدشه، به اثبات موضع حق، متقاعد شدن و حصول تغيير در مخاطب مي انجامد.