سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

x بستـــن

تشیع انگلیسی؛ صدای استکبار

تشیع انگلیسی؛ صدای استکبار

گفت‌وگوی دکتر رضا برنجکار با خبرگزاری رسا


رسا ـ به نظر حضرت عالی چه مسائلی سبب می شود تا عده ای همواره با ولایت فقیه دشمنی کنند؟

از ابتدای تاریخ زندگی بشریت از هابیل و قابیل که فرزندان بدون واسطه حضرت آدم بودند تا به امروز دو جبهه حق و باطل در مقابل هم صف‌آرایی کردند، درحال‌حاضر هم دو جبهه حق و استکبار در جهان مشاهده می‌شود؛ جبهه استکبار که در رأس ‌آن آمریکا و انگلستان و نماینده‌های آنها در کشورهای اسلامی مانند پادشاه عربستان و چند کشور دیگر هستند که در ایران هم زمان طاغوت محمدرضا پهلوی در همین جبهه نوکر آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

مظلومان در جهان در اقلیت بودند و حامی و حکومتی نداشتند، حضرت امام هم با انقلابی که انجام شد رهبری جبهه حق که جبهه اسلام واقعی است و کل پیامبران و اهل‌بیت(ع) رهبران همین جبهه بودند را عهده‌دار شد و براساس تعالیم و مفاهیم اسلام و با حمایت مردم در مقابل نماینده استعمار جهانی و طاغوت در ایران که محمدرضا پهلوی بود انقلاب کردند.

رسا ـ تحلیل شما از هجمه اخیر جریان تشیع انگلیسی نسبت به ولایت فقیه چیست؟

حالا برخی که از آنها تعبیر به شیعه انگلیسی می‌شود و بنده معتقدم که این‌ها با فرهنگ شیعه دور و شیعه‌نمایان جبهه استکبار هستند! می‌گویند که وضعیت کشور و شاه خیلی خوب بود، چرا امام انقلاب کرد و چرا در مقابل صدام مقاومت کردید، معنای این حرف‌ها این است که مردم ایران بایستی صبر می‌کردند تا دشمن به نوامیس شیعه تجاوز کند و حکومت اسلامی را نابود می‌کردند که در آخر وضعیت کشور به همان زمان شاه برمی‌گشت.

اکنون این‌ها جریان آمریکا و انگلیس را خوب می‌دانند و فقط با ولایت فقیه مشکل دارند، حال مشکل ولایت فقیه چیست، آیا ولایت غیرفقیه یعنی ولایت کشورهایی مانند انگلیس که حامی و منبع مالی این جریان است، خوب است.

می‌گوید ولایت فقیه ولایت فرعون است، از نظر این افراد حکومت غیرفقیه مانند انگلیس، آمریکا و محمدرضاشاه حکومت و نماینده حضرت موسی و پیامبران است، این‌ حنجره‌های طاغوت و استکبار است که این سخنان را می‌گوید و از بیگانگانی مانند آمریکا و انگلیس دفاع می‌کند.

ولایت فقیه یعنی ولایت اسلام و چون حکومت اسلامی است پس فقیهی که اسلام را می‌شناسد باید حاکم باشد؛ اما جریان شیرازی نظام اسلامی را بد می‌داند و حکومت‌های امثال صدام و شاه را می‌پسندد.

رسا ـ در ابتدای صحبتهایتان به تناقض در سخنان این فرد اشاره کردید، این تناقضات را روشنتر توضیح دهید.

از یک طرف می‌گویند ولایت فقیه مورد بحث علما است و از سوی دیگر می‌گویند ولایت طاغوت است، ولایت فقیه مسأله‌ای است که در فقه ما مطرح است و اختلافات درباره‌ حدود اختیارات فقیه است که آن هم جزئی است و همه علما اصل آن‌ را قبول دارند.

بعد می‌گویند همه مراجع با انقلاب امام مخالفت کردند، پس این همه مرجع مانند حضرات آیات گلپایگانی، مرعشی، اراکی، سیستانی و بقیه که در ایران و نجف بودند و از انقلاب اسلامی حمایت کردند مرجع نیستند و فقط پدر و عموهای این فرد مرجع هستند به گونه‌ای که مرجعیت ارثی به این خاندان رسیده است.

حضرت آیت‌الله سیستانی که در ایران نیست ولی به افرادی که با ایشان دیدار می‌کنند همیشه توصیه به حمایت از انقلاب و نظام کرده‌اند، حتی از آیت‌الله خویی هم عباراتی در این‌باره نقل شده که اگر این انقلاب سقوط کند مذهب شیعه از بین می‌رود، هرچند در زمان حکومت صدام نمی‌توانست علنی حمایت کند ولی به‌صورت خصوصی حمایت می‌کردند، حتی چندین بار ایشان توسط صدام تهدید به قتل شدند تا فتوا به حضور عراقی‌ها و عدم حضور ایرانی‌ها در جنگ بدهند که فیلم‌های آن‌ هم موجود است؛ ولی حضرت آیت‌الله خویی هیچگاه حاضر نشد این فتوا را بدهد هرچند از سوی صدام تهدید به قتل شده بود.

رسا ـ آیا رابطهای بین هجمه به دفاع مقدس و کشورهای بیگانه وجود دارد؟

بعد از انقلاب ایران این جبهه استکبار بود که حمله کرد و صدام را به‌عنوان یکی از نماینده‌های استکبار و طاغوت مجبور کردند که به ایران حمله کند و تمام کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس، آلمان و... حمایت کردند که این انقلاب سقوط کند که در نهایت هم موفق نشدند.

این افراد بدیهی‌ترین اصول عقلی و شرافت انسانی را نادیده می‌گیرند و حرف‌هایی که این جریان می‌گویند ضد مسلمات دینی و اسلامی است؛ چراکه عقل هر انسانی هنگام حمله به کشورش حکم به دفاع از آن می‌کند و جدای از بحث اسلام و حکومت باید از این کشور دفاع کرد و معقول نیست که انسان مسلمانی دفاع مردم از کشور خودشان را زیر سؤال ببرد چه رسد به کسی‌که عمامه برسر داشته باشد، مگر اینکه عقلایی به قضیه نگاه شود که این افراد به نمایندگی از انگلیس این حرف‌ها را گفته‌اند وگرنه آدم عاقل و آزاده‌ای که قدری شرافت و انسانیت داشته باشد، حتی اگر مسلمان هم نباشد این سخن‌ها را نمی‌گوید.

در دوران دفاع مقدس حتی مسیحی‌ها از ایران به‌عنوان کشور خودشان دفاع کردند و اینقدر شرافت و عقل داشتند که کشور مورد حمله قرار گرفته است و باید از آن دفاع کرد و این ‌همه شهید داده‌اند و لو اینکه حکومت اسلامی است و آنها مسیحی باشند.

حالا این جریان می‌گویند این دفاع «مقدس» نیست یعنی باید در مقابل صدام جنایتکار تسلیم می‌شدیم؟ چنانکه این جریان تشیع انگلیسی تسلیم هستند و در آن جبهه می‌جنگند.

رسا ـ چرا با وجود وهن دین و مذهب تا حد زیادی روی قمهزنی مانور میدهند؟

از قمه‌زنی حمایت می‌کنند و آن را نفس اسلام و اقدس‌المقدسات معرفی می‌کنند، گویی که در اسلام چیزی مهم‌تر از قمه‌زنی نداریم، مگر پیامبر اکرم(ص) حکومت تشکیل نداد، آیا حکومت اسلامی غیر از اجرای احکام الهی، حدود و تعزیرات است، چرا روی هیچ‌کدام از احکام الهی تأکید نمی‌کنند و فقط روی قمه‌زنی تأکید می‌کنند.

دلیلش این‌است که قمه‌زنی به نفع انگلیس است چراکه با تبلیغ فیلم‌های مراسم قمه‌زنی و خون‌ریزی بین مردم جهان، چهره اسلام را خشن معرفی کرده‌اند و اسلام‌هراسی راه انداخته‌اند و حمایت آمریکا و انگلیس از داعش هم در همین راستا با هدف شکست جبهه مقاومت اسلامی و اسلام هراسی در جهان بود و الان هم تا حدود زیادی در معرفی دین اسلام به جهان با یک چهره خشن موفق شده‌اند.

قطع‌نظر از حکم قمه‌زنی که حرام، مکروه یا مستحب است که حکم فقهی آن را به علما واگذار می‌کنیم؛ ولی از بین این همه احکام اسلامی مانند حدود، قصاص، دیات، جهاد، حج و... روی هیچ‌کدام تأکید نمی‌کنند و فقط نفس‌الاسلام برای این‌ها قمه‌زنی است.

تشیع انگلیسی حنجره‌های استکبار جهانی‌اند و فقط حرفی می‌زنند که به نفع آمریکا و اسرائیل باشد؛ ازاین‌رو از صدام، آمریکا، انگلستان و... دفاع می‌کنند و به حکومت اسلامی اشکال می‌کنند که چرا آنها را بد می‌دانید و با آنها مشکل دارید. تنها مشکل آنها نظام اسلامی و ولایت فقیه است، چراکه فقیه می‌خواهد اسلام را اجرا کند.

رسا ـ بهعنوان سخن پایانی، تحلیل شما از پشتپرده این صحبتها چیست؟

البته در کشور ایران هم اشتباهات و خلاف‌هایی صورت می‌گیرد و با این اشتباهات برخورد می‌شود کسی قائل نیست که آنچه در این کشور اتفاق می افتد صددرصد اسلامی و بدون مشکل است، چراکه حکومت معصوم نیست؛ اما این نظام تنها حکومتی است که می‌خواهد اسلام را پیاده کند و در مقابل آمریکا و اسرائیل غاصب قرار گرفته است.

این مسائل را قطعا این افراد می‌فهمند ولی دستور دارند که باید این حرف‌ها را بگویند، والا هیچ توجیهی ندارند، یا باید بگوییم که این جریان عقل، شرافت و انسانیت ندارند یا باید بگوییم مأمور هستند که این سخنان را بگویند.

در همین آشوب‌های اخیر که توسط آمریکا، انگلستان، رژیم صهیونیستی و عربستان برنامه ریزی شده بود و قصد ساقط کردن این حکومت را داشتند، این‌ جریان‌ هم می‌خواست با بازی در این پازل نقشی در این برنامه ریزی ایفا کند و خدمتی به استکبار برساند.

رسا ـ با سپاس از این که وقت ارزشمندتان را در اختیار خبرگزاری رسا گذاشتید.

دسته بندی ها:
مصاحبه‌ها

مطالب مرتبط